انرژی پاک، هوشمندانه‌ترین انتخاب

تهران، شهرک غرب، انتهای بلوار شهید دادمان، پژوهشگاه نیرو، ساختمان فناوری، طبقه اول، واحد ۱۰۶

تفاوت نیروگاه های خورشیدی آفگرید و آنگرید

تفاوت نیروگاه خورشیدی آفگرید با نیروگاه خورشیدی آنگرید در چیست؟

تفاوت نیروگاه خورشیدی آفگرید با نیروگاه خورشیدی آنگرید در چیست؟

نصب یک سیستم خورشیدی یک کار جدید و ریسکی است. شما قبل از نصب پنل های خورشیدی شروع به خرید تجهیزات مورد نیاز می کنید. لازمه خرید تجهیزات، تصمیم شما مبتنی بر چگونگی سیستم است. اینکه شما به دنبال یک نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه هستید یا یک نیروگاه خورشیدی منفصل از شبکه، سوال اساسی است که باید به آن پاسخ دهید. هر دو سیستم کارکرد و تجهیزات متفاوتی دارد که می توانید با مشاوره از متخصصان هورسان انرژی نوین به این سوال پاسخ دهید.

نیروگاه خورشیدی آفگرید

اگر شما تمایل به داشتن یک سیستم خورشیدی مستقل هستید باید نیروگاه خورشیدی آفگرید را انتخاب کنید. با انتخاب این سیستم شما مقدار میزان برق خود را کنترل می کنید و با قبض های برق خداحافظی خواهید کرد.

همچنین از آنجایی که این نیروگاه خورشیدی منفصل از شبکه است؛ شما نیاز به تجهیزات متفاوتی از جمله باتری های ذخیره دارید.در نیروگاه خورشیدی آفگرید اگر شما نیازی به برق بیشتر از تولیدی صفحات خورشیدی خود ندارید، نیروگاه خورشیدی آفگرید را انتخاب کنید. در این نوع سیستم هیچ برق مازادی از شبکه در دسترس نخواهد بود.

نیروگاه خورشیدی آنگرید

خیلی از کاربران خانگی بعد از نصب پنل خورشیدی، متوجه می شوند در بعضی از روزهای سال مقداری انرژی مازاد توسط صفحات خورشیدی تولید شده است. بهترین راه برای بهره برداری از این نوع انرژی، فروش آن به خارج از شبکه است. مبادله انرژی در زمان های مختلف، میان کاربران و شبکه از ویژگی های مهم نیروگاه خورشیدی آنگرید است. در سیستم خورشیدی آنگرید، شما به شبکه متصل هستید و هر لحظه برق مورد نیاز شما تامین می شود؛ مگر در صورتی که برق از شبکه قطع باشد.

تفاوت ها

⚪دسترسی به برق : ممکن است در روزهای زمستانی چند روز پی در پی روزهای ابری را تجربه کنید. در روزهای ابری سیستم خورشیدی کارکرد کمتری دارد و احتمالا مقدار انرژی ذخیره شده از روزهای قبل به پایان می رسد. احتمالا در نیروگاه خورشید آفگرید، شما با مشکلاتی مانند کمبود برق  مواجه خواهید شد. اما در نیروگاه خورشیدی آنگرید، شما با متصل شدن به شبکه می توانید برق مورد نیاز خود را دریافت کنید.

⚪تولید مازاد: در نیروگاه خورشیدی آفگرید، مقدار انرژی تولید شده مازاد در باتری های شارژ یا اینورتر ها باقی می ماند؛ اما در نیروگاه خورشیدی آنگرید می توانید با مازاد انرژی خود تجارت کنید. در این حالت با ارسال برق به شبکه می توانید در زمانی که کمبود برق دارید آن را جبران کنید.

⚪قطع برق: شما با نیروگاه خورشیدی آفگرید هیچ قطعی برقی تجربه نخواهید کرد و مقدار برق شما به حجم ذخیره باتری شما بستگی دارد. در نیروگاه خورشیدی آنگرید، ممکن است قطع برق را از سمت شبکه تجربه کنید. به هر حال در این سیستم شما تابع قوانین هستید.

⚪قبض برق: در نیروگاه خورشیدی آفگرید، برعکس سیستم خورشیدی آنگرید با قبوض برق خداحافظی خواهید کرد. هرچند در سیستم خورشیدی آنگرید، شما قبض های نجومی را مشاهده نخواهید کرد اما در هر صورت شما باید حداقل مبلغ ثابتی را برای خدمات پرداخت کنید. حتی اگر روزانه تمام انرژی مورد نیاز خود را تامین کنید؛ باز هم باید این مبلغ ثابت را پرداخت کنید.

منبع:
 https://www.paradisesolarenergy.com/blog/difference-between-off-grid-and-on-grid-solar-energy

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.